دادگاه رسیدگی به جرایم مقام‌های دولتی علنی برگزار می‌شود

رییس سارنوالی مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرم‌های سنگین گفت: بررسی‌ پرونده ۹ جنرال عالی‌رتبه وزارت دفاع و ۴ مقام بلندپایه وزارت شهرسازی به پایان رسانده‌ و دادگاه این افراد علنی برگزار می‌شود.

 محمد الف عرفانی؛ رییس سارنوالی مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرم‌های سنگین، با اشاره به محاکمه فاسدان بلند پایه گفت: این سارنوالی بررسی‌های لازم  را دربارۀ ۹ جنرال عالی‌رتبۀ وزارت دفاع و ۴ مقام بلندپایۀ وزارت شهرسازی به پایان رسانده‌ و قرار است دادگاه این افراد علنی برگزار شود.

وی افزود:  9 نفر از جنرال های  وزارت دفاع ملی متهم به اختلاس ۹۵ میلیون افغانی‌ می باشند، از بخش ملکی نیز رییس‌ها و مأمورین عالی‌رتبه مربوط  به وزارت شهرسازی هستند، که اتهام  آنهاهنوز قطعی نشده‌است همچنین در قضیه وزارت شهرسازی ۲۷ نفرمتهم اند که  سه نفر از مقام‌ها تحت توقیف بوده و یک نفر به قید ضمانت آزاد می باشد.
 

عرفانی اظهار داشت:  این نهاد بررسی‌های اولیه را دربارۀ پروندۀ فساد در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به پایان رسانده‌ و بر اساس قانون اساسی به کمیتۀ ویژۀ سارنوالی فرستاده شده اند .

و پرونده‌های معین و پنج مقام وزارت امور داخله و پروندۀ ادارۀ شناس‌نامه‌های برقی زیر بررسی این نهاد قرار دارد.

آوا نوشت: بر اساس این گزارش، هفته گذشته یک جنرال وزارت امور داخله از سوی دادگاه مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرم‌های سنگین به ۱۴ سال زندان و پرداخت ۱۵۰ هزار دالر محکوم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.