تبلیغات منفی که روز به روز در رسانه های غربی انتشار می یابد افغانستان بعد از سال 2014 را به عنوان یک افغانستان بی نظم، بی نظام، هرج و مرج ارایه می دارد حتی تأثیر این تبلیغات به حدی است که اقتصاد افغانستان در حالت رکود می باشد. قیمت زمین و موتر از 40 الی 70 درصد کاهش یافته است، سرمایه گذاران در فکر نقدینگی می باشد، هیچ سرمایه گذاری به آسانی این خطر را قبول نمی کند که در افغانستان سرمایه گذاری نماید، قیمت مواد اولیه وارداتی افزایش چشم گیری داشته است، تورم روز به روز بی داد می نماید، ارزش افغانی کاهش پیدا نموده این نمونه ای از صد ها تأثیر منفی تبلیغات رسانه های غربی می باشد.
این رسانه ها چرا تبلیغات منفی را به راه انداخته است؟ هدف شان چیست؟ آیا سال 2014 آخر دنیا برای مردم افغانستان می باشد؟ آیا سال 2014 به عنوان یک مرض مهلک در بین اذعان عامه مردم افغانستان تبلیغ نگردیده؟ و صد ها سوال دیگر من از هموطنان عزیز خود طی این مطلب می خواهم که بیایید آگاه شوید سال 2014 آخر دنیا نیست، سال 2014 کدام مرض مهلک نیست، تا به کی اجنبییان برای ما تصمیم بیگرند، تا به کی ما به طبل بیگانگان برقصیم آیا ما نمی توانیم که از خود اراده مستقل داشته و برای خود تصمیم بیگریم تا به کی عسکر خارجی امنیت ما را بگیرد؟
آیا این کشور ما نیست که از آن دفاع نمایم تبلیغات رسانه های غربی جهت برآورده شدن اهداف خودشان می باشد تا پیمان امنیتی امضاء گردد و عساکر خارجی مصونیت قضایی پیدا کند. درباره مصونیت قضایی چه چیری را می داند؟ چرا کشور عراق این مصونیت را به نیروی خارجی نداد؟ به خاطر این که اگر نیروهای خارجی در افغانستان مصونیت قضایی داشته باشند طبق قوانین افغانستان محکمه نمی گردند و در افغانستان هر جرمی را که مرتکب گردند آزاد بوده و طبق قوانین کشور خود با آن بر خورد می گردد. آیا کشور خودش عادلانه برخورد خواهد نمود؟ یک سرباز صدها طفل، زن، کهن سال و دیگر اعضای فامیل را در پنجوایی می کشد و تنها به حبس ابد آن هم بعد از اعتراضات جهانی محکوم می گردد!
آیا این است عدالت؟ و یا صد ها مثال دیگر.
بیایید به فکر افغانستان باشیم و افغانستان را آباد کنیم.