کانادا فساد در آموزش و پرورش افغانستان را بررسی می‌کند

وب سایت آتا‌وا‌سی‌تی‌زن نوشت: کانادا بعد از گزارش‌های منتشر شده در مورد فساد در وزرات آموزش و پرورش افغانستان در این مورد ابراز نگرانی کرده و آن را بررسی می‌کند.

پایگاه خبری آتاواسی‌تی‌زن در گزارشی نوشت: کانادا اختلاس‌های صورت گرفته در کمک‌های این کشور به مدارس افغانستان را بررسی خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از مشارکت کنندگان اصلی در برنامه ارتقا آموزش در افغانستان کاناداست که 117 میلیون دلار در این رابطه از سال 2006 به بعد در این موضوع هزینه کرده است.

«جسیکا سگین» سخنگوی وزارت خارجه کانادا در این رابطه گفت:‌ کانادا در حال بررسی سوء استفاده از کمک مالی این کشور است و در صورت اثبات این موضوع، این مبالغ بازگردانده و خاطیان باید در این مورد پاسخگو باشند.

چندی قبل شبکه تلوزیونی طلوع گزارش داد: «اسدلله حنیف بلخی» وزیر آموزش و پرورش تایید کرده است که بررسی اخیر نشان می‌دهد که 6 میلیون دانش آموز افغانستانی در حال تحصیل در مدارس این کشور هستند و آمار 11 میلیون دانش آموز دولت قبلی نادرست است.

سگین گفت: سفیر افغانستان در کانادا در دسترس نبود که در این مورد اظهار نظر کند،‌ اما دولت وحدت ملی مصمم است که در این موضوع حقیقت را برملا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.