برترین خبرهای ورزشی

فوتبال بانوان کشور قرقیزستان را شکست داد تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان توانست با یک گل تیم ملی قرقیزستان را شکست دهد.

تیم ملی بانوان افغانستان که در مسابقات چهارجانبه در قزاقستان اشتراک کرده است در نخستین دیدار خود با گل ساجیه سحر قرقیزستان را شکست داد.
این مسابقات با اشتراک کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و افغانستان در قزاقستان آغاز شده است که یک هفته ادامه می یابد.
اعضای تیم ملی بانوان افغانستان را در این مسابقات 18 ورزشکار تشکیل می دهد.
گفتنی است دختران فوتبالیست در بازی بعدی در مقابل تاجیکستان به میدان می روند.


تشویق تیم ملی فوتبال توسط شورای مردم کوهدامن
شورای مردم کوهدامن و داکتر محمد یاسین «ضیأ» معاون اوپراتیفی ریاست عمومی امنیت ملی مورخ 3 سنبله سال روان در ولسوالی شکر دره ولایت کابل با اشتراک محترم کرام الدین کرام رییس فدراسیون فوتبال، تعداد زیادی از وکلای محترم پارلمان از اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان که در مقابل تیم ملی پاکستان پیروزی را نصیب کشور نمودند، طی محفل با شکوهی قدردانی به عمل آوردند.
باشندگان مناطق کوهدامن و جوانان با صف آرایی در اطراف جاده و به اهتزاز در آوردن بیرق های ملی کشور از تیم ملی فوتبال افغانستان به گرمی استقبال نمودند.
شورای کوهدامن و محترم داکتر محمد یاسین ضیأ پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را به اعضای تیم ملی و تمام مردم افغانستان تبریک گفته و خطاب به فوتبالیست ها گفتند: که شما جوانان امروز بار دیگر ثابت نمودید که افغانستانی ها توانمندی و شایستگی خوبی را در عرصه های ورزشی دارند.
شورای مردم کوهدامن و داکترمحمد یاسین ضیا در اخیر محفل، اعضأ تیم ملی فوتبال را مورد تشویق مادی و معنوی قرار داده و خواهان موفقیت های بیشتر آن ها شدند.


آغاز دوره تمرینی فوتبال در کابل
دوره تمرینی فوتبال با اشتراک 20 تن از اعضای فدراسیون فوتبال در کابل آغاز شد.
این دوره تمرینی با هدف آموزش مربیان و اعضای فدراسیون فوتبال زیر نظر آموزگار دانمارکی راه اندازی شده است.
در این دوره آموزشی مربیان و آموزگاران فوتبال به صورت عملی آموزش های فوتبال پایه را آموزش می بینند و قرار است اشتراک کنندگان در فستیوال کودکان شیوه های آموزش دیده را برای کودکان به صورت عملی اجرا کنند.


ایجاد تیم های هاکی دختران در افغانستان
فدراسیون هاکی افغانستان می گوید: اکنون 5 تیم هاکی دختر ایجاد شده است که در آن 50 دختر مصروف بازی هستند.
آن ها تصمیم دارند تا این بازی را در میان دختران به شکل جدی گسترش بدهند تا در آینده نیز بازیکنان بیشتر زن به این ورزش جذب گردد.
دختران نیز بیان می دارند که آنان به این ورزش علاقمند هستند و امیدوار اند که با انکشاف آن بتوانند در رقابت های این ورزش به سطح جهان از بخش افغانستان شرکت کنند.


پایان رقابت های تکواندوی ولایت وردک
تیم باشگاه ورزشی شهرداری میدان وردک عنوان نخست رقابت های تکواندوی انتخابی این ولایت را کسب کرد.
در این مسابقات 3 روزه 80 ورزشکار از 4 باشگاه ورزشی از مرکز و ولسوالی جلریز شرکت داشتند که در 5 کلاس وزنی با هم رقابت کردند.
ورزشکارات مرکز میدان شهر و جلریز دوم و سوم شدند.


آغاز رقابت های کریکت حوزه های افغانستان
رقابت های 3 روزه قهرمانی کریکت حوزه های افغانستان امروز در کابل آغاز شد. این رقابت ها زیر نام جام احمد شاه ابدالی در ورزشگاه کریکت کابل برگزار شد.
در این رقابت ها حوزه های بند امیر، بست، مس عینک، اسپین غر و آمو شرکت کردند. در نخستین دیدار حوزه بند امیر در برابر حوزه مس عینک قرار گرفته است. این رقابت ها سالی یک بار برگزار می شوند و سال گذشته حوزه مس عینک جام قهرمانی را به دست آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.