پوتین : رژیم صهیونیستی باید خلع سلاح هسته ای شود

رئیس جمهوری روسیه با ربط دادن سلاح های شیمیایی سوریه به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی خواستار پاکسازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای شد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ ولادیمیر پوتین گام دیگری در حمایت از موضع کشورش در قبال سوریه بخصوص حل مسئله شیمیایی این کشور برداشت و با ارتباط دادن سلاح های شیمیایی سوریه و سلاح های هسته ای اسرائیل به یکدیگر موضع غیرمنتظره ای اتخاذ کرد و خواستار پاکسازی خاورمیانه از سلاح های هسته ای شد و افزود : سلاح های شیمیایی سوریه در مقابل زرادخانه سلاح های هسته ای اسرائیل ایجاد شده است.


وی همچنین بر ضرورت پاکسازی منطقه خاورمیانه از سلاح های هسته ای تاکید کرد.


در ادامه با اشاره به این که پوتین این مطالب را در کنفرانس والدای در روسیه مطرح کرد ، آمده است:کارشناسان این مسئله را اشاره ای واضح به ضرورت خلع سلاح هسته ای اسرائیل دانستند. پوتین مدارکی فنی ارائه کرد که نشان می داد نیروهای ارتش سوریه هیچ دخالتی در آنچه حمله شیمیایی در منطقه غوطه نامیده می شود ، ندارد.


رئیس جمهور روسیه تهدید به اقدام نظامی علیه سوریه را به منزله کمک به القاعده برای از هم پاشیدن سوریه و رسیدن به قدرت در این کشور دانست.


در ادامه گزارش آمده است: ناظران بر این باورند که موافقت دولت سوریه با پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح های شیمیایی گامی مهم و رو به جلو به شمار می رود به همین سبب جامعه بین المللی باید رژیم صهیونیستی را نیز تحت فشار قرار دهد تا زرادخانه هسته ای خود را که تهدیدی برای منطقه و جهان است از بین ببرد تا خاورمیانه منطقه صلح و عاری از سلاح های کشتار جمعی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.