وزیر کابینه «اردوغان»: ترکیه احتمالا دیگر به اتحادیه اروپا نمی‌پیوندد

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه به ناکامی کشورش در پیوستن به این اتحادیه اعتراف کرد و گفت که دیگر آنکارا امیدی به این انضمام ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «اگمن باغیش» وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد که کشورش به دلیل مواضع متعصبانه اعضای کنونی این اتحادیه هرگز به اتحادیه اروپا نمی‌پیوندد.

به نظر می‌رسد این نخستین اعتراف ترکیه در سطح عالی مبنی بر شکست و ناکامی تلاش ده‌ها ساله برای پیوستن به اتحادیه اروپا است.

باغیش در مقاله‌ای که در روزنامه «دیلی تلگراف» نوشت: بهتر است که ترکیه خواستار آزادی ورود به بازارهای اتحادیه اروپا مانند نروژ شود. ترکیه به شدت از اجحاف صورت گرفته در حقش و رویای آن در پیوستن به اتحادیه اروپا و ناکامی تلاش‌های اخیر برای میزبانی المپیک رنج می‌برد. آنها (کشورهای عضو اتحادیه اروپا) باید بدانند که با به تاخیر انداختن این انضمام ضرری به ما نمی‌زنند بلکه خودشان ضرر می‌کنند.

کشورهای آلمان و فرانسه همواره از پیوستن کشوری که اکثریت ساکنان آن مسلمان هستند به اتحادیه اروپا ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که اختلافات فرهنگی با ترکیه مشکلاتی را برای این ادغام ایجاد می‌کند.

تا جایی که وزیر دارایی آلمان به صراحت در ژوئیه گذشته اعلام کرد که ترکیه بخشی از اروپا نیست.

از سوی دیگر در حالی که در سال 2004، 73 درصد ترک‌ها خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا بودند در سال جاری این میزان به 44 درصد کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.