لاوروف: جاسوسی‌های واشنگتن، مسکو را متعجب نکرد

وزیر امور خارجه روسیه در بحبوحه انتشار گزارش‌هایی از جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از متحدانش گفته این جاسوسی‌ها دولت روسیه را متعجب نکرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته مسکو از گزارش‌هایی که نشان می‌دهند واشنگتن از رهبران کشورهای متحدش جاسوسی می‌کند متعجب نشده است.

آقای لاوروف در یک کنفرانس خبری مشترک در آتن با همتای یونانی‌اش گفت: «در کل، من مطمئنم همه در این مورد، همه چیز را می‌دانستند یا به چیزهایی شک داشتند. جار و جنجال‌هایی که الان برپاست به خاطر این است که چیزهایی که قرار نبود درباره آنها به طور عمومی صحبت شود، ناگهان به میان عموم کشانده شدند.»

در روزهای گذشته انتشار گزارش‌هایی درباره شنود آمریکا از کشورهای هم‌پیمان خود، به اعتراض‌هایی در سطح بین‌المللی منجر شده است.

طبق این گزارش‌ها، سازمان امنیت ملی ایالات متحده از رهبران، دیپلمات‌ها و شهروندان کشورهایی جاسوسی می‌کرده است که رابطه خوبی با آمریکا دارند؛ از جمله برزیل، فرانسه، آلمان، مکزیک و اسپانیا.

این گزارش‌ها برآمده از اسنادی هستند که ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا، درز داده بود.

آمریکا در پی بازگرداندن و محاکمه آقای اسنودن به خاطر انتشار غیرمجاز این اسناد است. او در حال حاضر با پناهندگی موقت، در روسیه اقامت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.