برگزاری کنفرانس تاثیر اعتیاد بر زندگی زنان و کودکان

وزارت مبازه علیه مواد مخدر در سلسله کمپاین‌های آگاهی عامه، دوره ای را پیرامون تاثیر اعتیاد بر زندگی زنان و کودکان، برگزار کرد.

این کنفرانس با نام پیامدهای ناگوار مواد مخدر، تاثیر همه جانبه‌ای آن بالای اقشار جامعه، به‌خصوص زنان و کودکان برگزار گردید. مهندس محمد ابراهیم ازهر معاون وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، مژگان مصطفوی معاون مسلکی و پالیسی وزارت امور زنان، نماینده کمیسیون حقوق بشر افغانستان، آمر وزارت مبارزه علیه مواد مخدر و شماری از مسوولین سایر ادارات دولتی نیز شرکت کرده بودند.

به گزار شوزارت مبارزه علیه مواد مخدر، نخست آقای ازهر معاون وزارت مبارزه علیه مواد مخدر با ایراد سخنرانی شان، خشونت علیه زنان را جنایت عنوان نمود و اضافه کرد که یکی از پدیده هایی که امروز دامن‌گیر زنان افغانستان گردیده، پدیده مواد مخدر است که این معضل ناشی از جنگ‌های سی ساله، بی‌سوادی، فقر، بیکاری، مهاجرت‌های اجباری است که منجر به تسریع جنایات و خشونت علیه زنان گردیده است.

معاون وزارت مبارزه علیه مواد مخدر از مردم افغانستان به‌ خصوص از زنان خواست تا مطابق به ارشادات دین مقدس اسلام در راستای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد که جلوگیری آن از توان یک اداره یا نهاد بالا است، هم‌کاری صادقانه نموده و مسوولیت ایمانی و انسانی خویش را در برابر انسانیت ادا نمایند.

خانم وحیده عدالت‌جو، مسسوول بخش وزارت مبارزه علیه مواد مخدر پیرامون تاثیرات منفی مواد مخدر بالای زندگی زنان و کودکان و رابطه‌ی مواد مخدر با خشونت علیه زنان نیز سخن گفت.

براساس آمار به‌دست آمده از سروی های این وزارت، در افغانستان 110 هزار زن و 80 هزار کودک معتاد وجود دارد که به انواع مختلف معتاد شده اند. در این کنفرانس علاوه بر سخنرانی‌های مسوولین، نمایش های آموزنده در جهت مبارزه با مواد مخدر و خشونت علیه زنان نیز، اجرا شد.

قابل یاد آوری است که سلسله برنامه‌های کمپاین آگاهی عامه وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، به همکاری کمپانی ارتباطی و مطبوعاتی سیاره، مشترکآ ادامه دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.