لاوروف: ناتو سیاست روسیه ستیزی را دنبال می‌کند

وزیر خارجه روسیه با متهم کردن ناتو به ادامه سیاست «روسیه ستیزی» مربوط به دوران جنگ سرد، خط‌ مشی «خودی یا بیگانه» را غیرسازنده و بسیار کوته‌فکرانه ارزیابی کرد.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ اختصاصی با شبکه تلویزیونی «راسیا تودی» اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو با تکیه بر ترس دوران جنگ سرد، نوعی «روسیه ستیزی» را بوجود آورده‌اند.

لاوروف گفت: در حالی‌که در زمان حاضر پیش بردن سیاست «روسیه ستیزی» که در دوران گذشته جنگ سرد در اروپا حاکم بود، دیگر غیرکارآمد و بسیار کوته فکرانه است.

وزیر خارجه روسیه با یادآوری اینکه مسکو به همکاری با همسایگان خویش و توسعه روابط با همه کشورهای جهان علاقه دارد، افزود: ولی به ناگهان، زمانی که کشورهای عضو ناتو گرد هم جمع می‌شوند، موجی از روسیه ستیزی را بوجود می‌آورند که مغایر با روح مشارکت دوجانبه است.

وی یادآور شد: چنین ترسی هنوز در میان برخی شرکای اروپایی روسیه وجود دارد و آنها تمایل دارند که این خط ‌مشی را همچنان پیش برده و گسترش دهند. در حالی‌که در قاره پهناور ما  «اوراسیا» در نظر گرفتن وضعیت «خودی یا بیگانه»، اینکه یا با ما هستید و یا دشمن ما، بازی است که نتیجه آن صفر-صفر است.

به گفته لاوروف، مقامات مسکو خواستار آن هستند که شورای روسیه-ناتو به تقویت اعتماد متقابل که در روابط اروآسیایی کمبود آن احساس می‌شود کمک کند، در حالی‌که ایفای این نقش بسیار ضعیف است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.