بان کی مون: برای تشکیل دولتی انتقالی در سوریه در کنفرانس "ژنو2" تلاش می‌کنیم

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل بر برپایی نشست "ژنو دو "در باره سوریه تاکید کرد.

به نقل از شبکه سوریه، بان کی مون گفت: ما تلاشهای خود را برای گرد هم آوردن جناح‌ها در کنفرانسی بین المللی درباره سوریه در هفته آینده در سوئیس تشدید کرده ایم. در مونترو ما تلاش خواهیم کرد تا با فشار بر آنها جریانی سیاسی را ایجاد کنیم و دولتی انتقالی را با تمامی قدرتهای اجرایی ایجاد کرده و خشونتها را متوقف کنیم.


بان کی مون در ادامه گفت:امسال سالی حساس در حل و فصل منازعه اسرائیل و فلسطین خواهد بود.من از مذاکرات کنونی حمایت می کنم و از تمامی جناح ها می خواهم که به تعهدات شجاعانه مورد نیاز خود برای پایان اشغال و موفقیت راه حل دو کشور وفادار باشند.اوضاع غزه همچنان مایه نگرانی جدی و مایه افزایش ویرانی و خرابی است.من از مقامات در غزه،اسرائیل و مصر می خواهم که هر آنچه می توانند برای جلوگیری از این موضوع به کار گیرند تا اوضاع بد انسانی به حداقل برسد.


وی در ادامه گفت: در سالهای گذشته ما اهمیت این سازمان بزرگ را نشان داده ایم. سازمان ملل سکوی منحصر به فردی است که به ما در جلوگیری از سقوط انسانیت کمک می کند و آنرا ارتقاء می دهد.این سازمان عقلانیت و راهبری آگاهانه را تشویق می کند و ما را قادر می کند تا از فرصت ها برای ایجاد چشم اندازهای جدید بهره ببریم.من به دلیل اقدامات غیرمنطقی و بی مسئوولیت بسیار از افراد صاحب نفوذ نگرانم .


بان کی مون درباره اوضاع در سودان جنوبی گفت:بحران در سودان جنوبی به بخش های غمبار خود رسیده است و سازمان ملل پایگاههای صلح بانی خود را به روی مردم گشوده است و از دهها هزار آواره حمایت می کند و به آنها پناه داده است. بسیاری از این افراد امروز زنده هستند زیرا در اردوگاههای سازمان ملل حضور دارند.ما کار خود را به بهترین وجه و کمترین امکانات انجام می دهیم.شرایط خیلی دشوار است و اوضاع بی ثبات است.


دبیر کل سازمان ملل در ادامه در باره اوضاع در آفریقای مرکزی گفت:من درباره خشونت در جمهوری آفریقای مرکزی و به ویژه گزارش های مربوط به ایراد خشونت بر ضد غیرنظامیان نگرانم.من از نیروهای کشورهای شرق آفریقا و فرانسه تشکر می کنم.جامعه بین المللی باید تلاشهای خود را برای کمک به مردم آفریقای مرکزی دو چندان کند تا صلح و ثبات هرچه سریعتر به منطقه بازگردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.