افزایش اسرای فلسطینی به 5500 نفر پس از موج بازداشت‌های اخیر در کرانه باختری

رئیس مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین، اعلام کرد موج بازداشت‌های گسترده فلسطینی‌ها در طی هفته گذشته و پس از ناپدید شدن سه نظامی رژیم صهیونیستی، تعداد اسرا را به 5500 نفر افزایش داد.

به نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، در طی ناپدید شدن سه نظامی صهیونیستی در پنجشنبه (22 خردادماه) و پس از بازداشت‌های گسترده فلسطینیان در کرانه باختری و دستگیری بیش از 300 نفر در خلال هفته گذشته، تعدادی اسرای زندانی فلسطینی به 5500 نفر رسید.

«رافت حمدونه» رئیس «مرکز پژوهش‌های اسرا» گفت 86 درصد از اسرا از کرانه باختری هستند و 14 درصد بقیه از قدس و اراضی اشغالی سال 48 و نوار غزه می‌باشند.

البته برخی منابع حقوق بشری در فلسطین شمار واقعی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بیش از این مقدار می‌دانند و تاکید می‌کنند بیش از 10 هزار زندانی فلسطینی در سرزمین اشغالی وجود دارد.

در سرزمین‌های اشغالی بیش از 20 زندان و بازداشت‌گاه وجود دارد که اسرا در آن در شرایطی غیرانسانی و نامناسب نگه داشته شده‌اند. رژیم صهیونیستی در حال حاضر نسبت به اعتصاب غذای 300 اسیر فلسطینی که بیشتر آنها از بازداشتی‌های موقت هستند، بی‌توجه است.

حمدونه افزود در حال حاضر 18 زن فلسطینی نیز در اسارت به سر می‌برند و مورد رفتار وحشیانه و نامناسب نظامیان ارتش صهیونیستی در زندان قرار دارند، همچنین بیش از 196 کودک زیر 18 سال نیز در زندان‌های این رژیم هستند که بر خلاف تمامی توافق‌نامه‌های بین‌المللی و حقوق بشری با آنها رفتار می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسرا همچنین اعلام کرد بیش از 1200 اسیر فلسطینی از انواع بیماری‌ها به دلیل عدم دریافت کمک‌های پزشکی و اعمال جراحی رنج می‌برند و 140 نفر آنها بیماری‌های خطرناک و مزمنی چون سرطان، بیماریهای قلبی، کلیوی و بیماری دیابت و غیره دارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.