اقدامات آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران

معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: آمریکا برای بازگرداندن مهاجران کشورهای ال‌سالوادور، گواتمالا و هندوراس 9.6 میلیون دلار و همچنین 244 میلیون دلار به منظور توسعه برنامه‌های اجتماعی و امنیتی در مرزها اختصاص داده است.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا طی یک دیدار رسمی با مقامات گواتمالا در مورد افزایش تعداد مهاجرین کودک بدون همراه و غیرقانونی به ایالات متحده و ایجاد شرایط بهتر زندگی برای آن‌ها به مذاکره پرداخت.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: در این نشست رئیس جمهور گواتمالا از تقویت کنسولگری‌های کشورش در مرز آمریکا خبر داد و خواستار دریافت اطلاعاتی در مورد وضعیت مهاجران در کمپ‌های ایالات متحده شد.

«بایدن» همچنین بیان کرد: بحث در مورد مهاجرت غیر‌قانونی کودکان یک مسئله بشر دوستانه و این مشکل مربوط به ایالات متحده، مکزیک و آمریکای مرکزی است؛ این کودکان باید تحت حفاظت و به بهترین شکل به کشور خود برگردانده شوند.

«خورخه رامون هرناندز»،سفیر هندوراس در آمریکا هم اعلام کرد: افراد زیر سن قانونی بازداشت شده در آمریکا باید به خانواده خود برگردانده شوند بدون در نظر گرفتن این که والدین آن‌ها در کدام کشور هستند.

با توجه به اطلاعات به ‌دست آمده از وزارت امنیت آمریکا، تعداد کودکان بدون همراه بازداشت شده آمریکای مرکزی توسط مقامات آمریکا در سال گذشته  (اکتبر 2013 تا سپتامبر 2014)  66 درصد نسبت به مدت مشابه سال‌های 2012  تا 2013 افزایش یافته است.

از مجموع 34 هزار و 611 کودک بازداشت شده از اکتبر 2013 تا 31 می 2014 (مهر 92 تا 10 خرداد 93)، 9 هزار و 850 کودک ال‌سالوادوری، 11 هزار و 479 کودک گواتمالایی و 13 هزار و 282 کودک هندوراسی هستند.

آمریکا به منظور کمک در چارچوب همکاری‌های 2 جانبه به کشورهای السالوادور، هندوراس و گواتمالا، 130میلیون دلار برای انواع خدمات مربوط به بهداشت، آموزش، تغییرات آب و هوایی، همکاری‌های نظامی، رشد اقتصادی و برنامه‌های دموکراسی اختصاص می‌دهد.

به گزارش فارس، ایالات متحده آمریکا همیشه مشکل مهاجران غیرقانونی را داشته اما اکنون این مشکل بسیار عمیق‌تر و بدتر شده است؛ چرا که حالا این کودکان هستند که به طور گسترده‌ای به درون مرزهای آمریکا قاچاق می‌شوند و یا خانواده‌های خود قصد ورود به خاک این کشور را دارند.

ورود غیرقانونی کودکان به آمریکا به قدری وخیم شده که رسانه‌های این کشور از آن به‌ عنوان بحران نام می‌برند.

ورود این کودکان به آمریکا در واقع از کمپ‌های موقتی شروع می‌شود که فقط نامش موقت است چرا که ممکن است مهاجران سال‌ها در این کمپ‌ها بصورت بلاتکلیف باقی بمانند.

وضعیت نابسامان و تأسف بار کودکان مهاجر در این کمپ‌ها سیل انتقادهای حقوق‌بشری را روانه دولت آمریکا کرده است.

تصاویری از داخل اردوگاه‌های موقت این مهاجران به‌ دست آورده شده که نشان می‌دهد مهاجران از نوزاد گرفته تا جوان 17 ساله در اتاقک‌های پلاستیکی و با شرایط بسیار بد روزگار می‌گذرانند.

بسیاری از این کودکان مهاجر توسط ماموران مرزی و مقامات محلی در آمریکا مورد تجاوز، آزار جنسی و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.