کشته شدن 8 عنصر داعش در درگیری‌های شرق «تکریت»

درگیری‌های شب‌ گذشته نیروهای ارتش عراق با تروریست‌های «داعش» در شرق شهر «تکریت» به کشته شدن ۸ فرد مسلح و دستگیری چهار تن دیگر منجر شد.

 به نقل از «السومریه نیوز»، یک منبع آگاه پلیس استان «صلاح الدین» عراق با اعلام این خبر افزود: شماری از نیروهای پلیس «طوزخورماتو» در ساعات پایانی شب گذشته با افراد مسلحی که قصد بازگرداندن پیکرهای کشته شدگان مسلح را داشتند، درگیر شده و علاوه بر دستگیری چهار تن از عناصر گروهک «داعش» هشت تن دیگر را کشتند.

بر اساس این گزارش، اجساد قرباینان به پزشکی قانونی انتقال داده شده و دستگیر شدگان نیز به منظور بازجویی به یک مرکز امنیتی تحویل داده شدند.

این گزارش حاکی است که یگانی از نیروهای موسوم به «گردان‌های سیف الحق»، روز گذشته عامل اصلی منفجر ساختن منازل منطقه «الزویه» واقع در شمال تکریت را کشتند. «گردان‌های سیف الحق» توسط نظامیان سابق ارتش عراق تشکیل شده است.

در یازدهم ماه میلادی جاری، ‌عناصر گروهک داعش 100 منزل روستای الزویه واقع در شمال تکریت را منفجر کرده بودند.

از طرفی ریاست منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای جامعه بین‌الملل را به سرعت بخشیدن به ارائه کمک‌های لازم به منظور کاهش درد و رنج‌های آوارگان مسیحی شهر موصل دعوت کرد و آواره ساختن مسیحیان موصل توسط گروهک‌های تروریستی را به دور از اصول «همزیستی» و حقوق بشر و دین خواند.

در این بیانیه آمده است که ریاست منطقه کردستان عراق اقدام تروریستی و غیر انسانی گروهک‌های تروریستی مبنی بر وادار ساختن مسیحیان به ترک خانه و کاشانه خود و روی آوردن به شمال عراق را محکوم می‌کند.

روزنامه «نیویورک تایمز» چاپ آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود که مسیحیان شهر موصل در پی مهلت 24 ساعته داعش مبنی بر اسلام آوردن و یا پرداخت جزیه یا قتل، این شهر را ترک کردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.