کرزی: آمر صاحب شهید در ذهن ما زنده است

محترم حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم گرامیداشت از هفته شهید گفت که احترام و ارجگذاری به شهدای افغانستان در یک افغانستان با عزت، دارای استقلال و حاکمیت ملی و مترقی نهفته است.

در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت از هفته شهید و سیزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود در خیمه جرگه برگزار گردیده بود، رییس جمهور کرزی از شهدای کشور یاد آوری نموده، گفت: آمر صاحب شهید در ذهن همه ما بحیث یک شخصیت وطن دوست و جان نثار به این وطن، زنده است.

رییس جمهور کرزی گفت: شهید احمد شاه مسعود برای استقلال، حاکمیت ملی و عزت این خاک قربانی داد. من هیچگاهی یکی از گفته هایش را از یاد نمی برم که می گفت تا یک وجب این خاک باشد وطن را ترک نمی کنم و از آن نمی گذرم.

محترم کرزی خاطر نشان کرد: راه شهدای افغانستان احترام و ارجگذاری به آنها و عزت نام شان در یک افغانستان با عزت، دارای استقلال و حاکمیت ملی و مترقی است نه در یک افغانستان محتاج، پریشان و ضرورتمند به دیگران.

رییس جمهور کرزی خاطر نشان کرد: راه آمر صاحب شهید و دیگر شهدای ما، رسانیدن افغانستان به استقلال کامل، ترقی و سربلندی این خاک بود و این راه تنها از طریق کوشش و جستجوی تعلیم، دانش و اتفاق و اتحاد ما بر آورده می شود.

رییس جمهور در رابطه به پایان یافتن هر چه زودتر پروسه انتخابات گفت: افغانستان ضرورت مبرم و عاجل به حکومت جدید دارد زیرا وقت حکومت ما پایان یافته است. ما حکومت جدید می خواهیم و آنرا داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی برای ما آورده می توانند. اتحاد و اتفاق این دو کاندید و به نتیجه رسیدن شان حتی اگر امروز هم صورت گیرد، به خیر ما است.

حامد کرزی با تاکید خطاب به هر دو کاندید گفت که به نتیجه برسند و مملکت را از این حالت نجات دهند تا مراسم تحلیف برگزار گردد و افغانستان در همین هفته، صاحب حکومت جدید شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.