نتانیاهو: انتقاد از شهرک‌سازی برخلاف ارزش‌های آمریکایی است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از رویارویی با انتقاد آمریکایی‌‌ها از شهرک‌سازی در قدس شرقی، این موضع‌گیری را به ضرر صلح و برخلاف ارزش‌های آمریکایی دانست.

 به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس، ضمن انتقاد از موضع‌گیری آمریکا علیه شهرک‌سازی در قدس شرقی، این کار را منافی ارزش‌های آمریکایی دانست.

هفته گذشته «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت که عملی شدن تصمیم اسرائیل برای شهرک‌سازی در قدس شرقی «می‌تواند بین اسرائیل و نزدیک‌ترین متحدانش فاصله بیاندازد». جامعه جهانی قدس شرقی را بخشی از سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان می‌دانند ولی صهیونیست‌ها با رد تعهدات بین المللی خود، سعی دارند با استفاده از ساخت شهرک های صهیونیست‌نشین، در جهت یهودی‌سازی هرچه بیشتر این منطقه اشغالی گام بردارند.

نتانیاهو امروز در واکنش به این اظهارات «ارنست» ضمن ابراز تعجب شدید از شنیدن این حرف‌ها گفت: «این سخنان خلاف ارزش‌های آمریکایی است و به نفع صلح نیز نیست».

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها از این موقعیت استفاده کرد و برای توجیه شهرک سازی‌ها گفت:‌ «من اعمال محدودیت برای انتخاب محل زندگی بر یهودیان را قبول ندارم؛ آنها باید بتوانند هر کجا که می خواهند، خانه بخرند».

نتانیاهو در انتهای این مصاحبه به بحث داعش نیز پرداخت و گفت که «در صورت ارائه درخواست به اسرائیل» حاضر است با ائتلاف ضدداعش همکاری کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.