عبدالفتاح السیسی: مصر از هیچ تلاشی برای ایجاد ثبات در منطقه فروگذار نمی‌کند

رئیس‌جمهور مصر در جمع تعدادی از روزنامه‌نگاران عرب اعلام کرد کشورش از هیچ تلاشی برای مشارکت در ایجاد ثبات در منطقه فروگذار نمی‌کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر اعلام کرد که منطقه خاورمیانه شاهد یکی از سخت ترین مراحل تاریخی خود است و این مسأله سبب می‌شود تا شهروندان کشورهای عربی نسبت به این شرایط و علل رسیدن به این وضع هوشیار باشند.

رئیس جمهور مصر در جمع اعضای اتحادیه روزنامه نگاران عرب تأکید کرد که مصر از هیچ تلاشی برای همکاری در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه فرو گذار نمی‌کند و تمام تلاش خود برای ایجاد ثبات نسبی در کشورهای منطقه که شاهد درگیری‌های و تنش‌های سیاسی هستند به کار می‌بندد.

روزنامه «الحیات»، گزارش داد که السیسی با اشاره به تحولات لیبی اعلام کرد که قاهره از همه نهادهای قانونی لیبی که بر پایه خواست و اراده ملت این کشور ایجاد شده‌اند حمایت می‌کند و بر لزوم حمایت از ارتش ملی لیبی نیز تأکید کرد.

وی بر لزوم هدفمند شدن گفتمان مذهبی تأکید کرد و افزود که رفتارها و اقدامات اشتباه منجر به وقوع حوادثی شده که در برخی کشورها به اسم دین صورت می‌گیرد درحالی که این اقدامات هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

مصر یکی از کشورهایی است که در ائتلاف آمریکایی ضد داعش حضور دارد اما اعلام کرده که اجازه نخواهد داد که از کشورش اقدامات نظامی این ائتلاف علیه داعش در خاک سوریه صورت بگیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.