فعالیت واحد ویژه پولیس در مسیر هرات، قندهار

مسوولان فرماندهی پولیس هرات از فعالیت واحد ویژه پولیس شاهراه در مسیر شاهراه هرات، قندهار، از یک ماه به این سو خبر می‌دهد.

مسوولان این فرماندهی می‌گویند: در چوکات این واحد، پولیس ترافیک شاهراه نیز وظیفه آن تطبیق قانون ترافیک بر رانندگان می‌باشد. آنان همچنان از دستگیری و جریمه ده‌ها تن از رانندگان متخلف در مسیر این شاهراه خبر می دهند.

تیزرانی های غیرمجاز و زیر پا گذاشتن قوانین ترافیکی در شاهراه هرات، قندهار و حوادث دلخراش در این مسیر موضوع تازه ای نیست اما حالا مسوولان در فرماندهی پولیس از اتخاذ تدابیر جدی تر برای تطبیق قانون ترافیک بر رانندگان شاهراه ها خبر می دهند.

عبدالرووف احمدی سخنگوی فرماندهی پولیس هرات می‌گوید: برای این کار تدابیر جدی گرفته شده است.

در حالی این تدابیر اتخاذ می‌شود که پنجشنبه پیش در نتیجه برخورد یک موتر مسافربری با موتر باربری در مسیر شاهراه هرات، قندهار 30 تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخم برداشتند.

شماری از اقارب قربانیان این رویداد مرگبار که جنازه های شماری از قربانیان این رویداد را در مقابل اداره حمل و نقل هرات آورده بودند خواهان مسدود شدن شماری از شرکت‌های حمل و نقل خصوصی شدند.

این افراد در گردهمایی اعتراضی، بی احتیاطی راننده موتر مسافربری را عامل عمده این رویداد مرگبار ترافیکی می‌خوانند، در همین حال شماری از مردم که گاها با این موترها سفر می‌کنند نگران سلامتی شان می باشند و از مسوولان می‌خواهند تا برای جلوگیری از رویدادهای دلخراش، قوانین ترافیکی را در مسیر این شاهراه تطبیق کنند.

شاهراه هرات قندهار همواره شاهد رویدادهای دلخراش ترافیکی بوده است که عدم رعایت قوانین ترافیکی از سوی رانندگان دلیل اصلی آن به شمار می‌رود.

موترهای مسافربری همواره در مسیر شاهراه‌ها مرگ می‌آفرینند و سالانه ده ها مسافر در جریان رویدادهای ترافیکی در مسیر شاهراه هرات، قندهار جان خود را از دست می‌دهند، به باور مردم، بی احتیاطی راننده و بی‌توجهی دولت از عوامل این رویدادهای مرگبار ترافیکی خوانده می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.