تلاش دولت مستعفی یمن برای گسترش دایره تحریم‌های بین‌المللی

منابع آگاه یمنی اعلام کردند که دولت مستعفی یمن درصدد است تا اسامی شخصیت‌های نظامی و سیاسی جدیدی را برای قرار گرفتن در لیست تحریم‌های بین‌المللی ارائه کند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، لیست اسامی که اخیرا به شورای امنیت ارائه و تحریم‌هایی علیه آن‌ها اعمال شده شامل علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن و پسرش احمد عبدالله صالح، فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری، عبدالملک حوثی، رهبر جنبش مردمی انصارالله(شیعیان حوثی) و عبدالخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم، دو تن از رهبران انصارالله است.


به گزارش منابع آگاه یمنی، دولت مستعفی یمن درصدد ارائه اسامی جدیدی از میان رهبران نظامی و سیاسی و برخی سرمایه گذاران به شورای امنیت برای اعمال تحریم‌ علیه آن‌هاست.


همچنین دولت مستعفی یمن اعلام کرد در صورتی که ابوبکر القربی، وزیر خارجه سابق یمن به صحبت درباره طرح عبدالله صالح طی سفر دوره‌ای خود به مصر و دیگر کشورها ادامه دهد در فهرست تحریم قرار خواهد گرفت.


این منابع اعلام کردند که دولت مستعفی یمن از نزدیک اقدامات افراد را زیر نظر دارد و اسامی رهبران نظامی را که تحت امر علی عبدالله صالح هستند مشخص کرده است.


به گفته این منابع برخی از این افراد که بعدا اسامی‌شان به شورای امنیت ارائه می‌شود در داخل یمن و برخی در خارج حضور دارند.


دولت مستعفی یمن مدعی شده که این افراد به منافع شهروندان و سیاست‌های دولت توجه ندارند و دست به اقدامات "خرابکارانه" در کشور می‌زنند.


به گزارش منابع یمنی ابوبکر القربی در حال حاضر در مصر به سر می‌برد تا با مسئولان قاهره در خصوص طرح علی عبدالله صالح برای پایان درگیری‌ها در یمن بحث و گفت‌وگو کند. در حال حاضر القربی هنوز با هیچ کدام از شخصیت‌های رسمی در مصر دیدار نکرده است. برخی منابع نزدیک به وی نیز اعلام کرده‌اند که القربی برای مطرح کردن آفکار و دیدگاه‌های خود به برخی کشورهای عربی و غربی سفر می‌کند نه برای بررسی طرح علی عبدالله صالح.


در همین حال دولت مصر نیز اعلام کرده که درهای مذاکره به روی افرادی که وابسته به جنبش انصارالله یا علی عبدالله صالح باشند، بسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.