دیدگاه امنیت ملی افغانستان در خصوص داعش

مقام ها در ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از تفاوت ماهیت داعش در افغانسان و عراق و سوریه خبر می دهند .

حسام الدین حسام معاون ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می گوید داعشی که بیرق سفید را پایین و بیرق سیاه را بالا کرده همان طالب دیرروز است؛که تنها با نام داعش و حرکت‌های تند داعشی عمل می‌کند.

وی که در نشست استجوابی اخیر مجلس شورای ملی سخن می گفت خاطر نشان ساخت که میان تروریستان داعشی عراق و سوریه و تروریستانی که در افغانستان با نام داعش فعالیت می کنند تفاوت وجود دارد .

امنیت ملی افغانستان می‌گوید که شمار زیادی از جنگ‌جویان داخلی با خانواده‌های‌شان وارد افغانستان شده‌اند و می‌خواهند در بخش‌هایی از کشور جایگزین‌ شوند.

آقای حسام گفت که دیروز القاعده دشمن افغانستان بود و تحریک‌های ازبکستان، تاجیکستان و مخالفان آسیای میانه می‌آمدند علیه نیروهای امنیتی می‌جنگیدند، امروز بیش‌تر وارد افغانستان شده با خانه‌واده‌های‌شان می‌خواهند به طرف ولایت‌های شمالی بروند.

اما معاون امنیت ملی تاکید کرد که ریاست عمومی امنیت ملی با امکاناتی که در دسترس دارد همیشه در تعقیب و پپگیری هراس‌افگنان در هر نقطه‌ای خواهد بود و نیروهای امنیتی همیشه و هر دشمنی را که باشد سرکوب می‌کنند.

این مقام امنیتی این را هم اضافه کرد که مخالفان همیشه برنامه‌هایی دارند و در یک هفتۀ اخیر ۲۳۶ نفر از هراس‌افگنان به شمول هشت خارجی در مرکز و ولایت‌ها بازداشت شده‌اند و تحت بررسی قرار دارند.

این در حالیست که نورالحق علومی، وزیر داخلۀ افغانستان نیز در مجلس سنا یادآور شد که داعش امروز همان القاعده و طالب دیروز است و تنهاه بیرق سفید را به سیاه تبدیل کرده‌اند، اما در پشت این صحنه‌ها یک دشمن اصلی قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.