لاوروف: حملات عربستان به یمن فقط به نفع القاعده بود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن فقط به نفع گروه تروریستی القاعده بوده است.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری روسیه24 تصریح کرد: گروه تروریستی القاعده که با تروریست های داعش رقابت می کند بر اثر بمباران های یمن موقعیت خود را تقویت کرد.

وی با بیان این که وضعیت گروه های تروریستی بستگی به شرایط مختلف دارد، اظهار داشت: تروریست ها با توجه به میزان پرداخت و نیز عوامل دیگر یک سازمان تروریستی، جذب سازمان دیگر می شوند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: به همین دلیل نباید در یک محدود جغرافیایی کوچک به مبارزه با تروریسم پرداخته و تلاش ها را در این عرصه بر روی یک کشور متمرکز کرد، بلکه باید رویدادهای پیرامون را به دقت زیر نظر داشت و بر اساس تجزیه و تحلیل مجموعه عوامل اقدام کرد.

وی افزود: مساله مبارزه با تروریسم در دیدار اخیر جان کری وزیر امورخارجه آمریکا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سوچی به طور مفصل بررسی شد.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر موضع کشورش در مبارزه با تروریسم گفت: باید در مبارزه با تروریسم با معیارهای واحد و بدون اعمال سیاست دوگانه اقدام کرد.

عربستان سعودی و متحدانش بیش از 2 ماه است که یمن را بمباران می کنند و در این مدت تا کنون حدود یکهزار و 900 نفر کشته و هزاران نفر مجروح شده اند.

لاوروف در ادامه مصاحبه تلویزیونی با انتقاد از موضع و اقدامات آمریکا در قبال مساله سوریه گفت که ائتلاف به رهبری آمریکا بدون همکاری با دولت سوریه نمی تواند بر گروه تروریستی داعش غلبه کند.

وی افزود: ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع داعش را بمباران می کند اما همه می پذیرند که صرفا با حملات هوایی نمی توان بر داعش پیروز شد و در هر صورت نیاز به عملیات زمینی وجود دارد.

وزیر امورخارجه روسیه گفت: فکر نمی کنم در این شرایط بتوانند بدون همکاری سوریه اقدام موثری کنند.

وی ادامه داد: ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه و پیشمرگ های کرد اقدامات خود را هماهنگ می کنند و سعی می کنند شهرهای اشغال شده را از دست تروریست های داعش بازپس گیرند.

لاوروف گفت: اطمینان دارم دولت سوریه برای انجام اقدامات مشابه آمادگی دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.