از روز پناهنده در وزارت مهاجران تجلیل شد

وزارت مهاجران و عودت کنندگان با برگزاری همایش 20 جون روز جهانی پناهنده را با شعار تعهدجهانی برای تامین حقوق پناهندگان در قصر ملکه باغ بابر تجلیل کرد.

این همایش با حضور مقام های دولتی، اعضای شورای ملی، سفرای کشورهای مختلف، نماینده عالی ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان، رییس سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان و روسای سایر سازمان های بین المللی همکار با وزارت مهاجران و اقشار مختلف جامعه بسیار پرشور و باشکوه برگزار گردید.

این همایش با تلاوت کلام الله مجید و نواخته شدن سرود ملی افغانستان آغاز گردید و پس از آن وزارت مهاجران و عودت کنندگان به صورت مختصر به معرفی گرفته شد.

در ابتدا سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، درباره عملکردها و برنامه های این وزارت سخن گفت و پس از آن فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا به ایراد سخن پرداخت.

سید فاضل سنچارکی مشاور فرهنگی ریاست اجرایی پیام داکتر عبدالله را که به مناسبت روز جهانی پناهنده بود قرایت نمود آقای حاجی زاده معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران از کارکردها و عملکردهای شان در رابطه با مهاجران افغانستانی سخن گفت و سفیر اندونیزیا ضمن تقدیر از عملکرد عالمی بلخی در وزارت مهاجران در رابطه با روز جهانی پناهنده سخنرانی کرد.

سرپرست UNHCR در افغانستان صحبت کوتاهی داشت و پس از آن نادر فرهاد سخن گوی UNHCR پیام نماینده عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را که به مناسبت روز جهانی پناهنده بود قرایت نمود.

ریچارد دنزیگر رییس IOM او"کلود جیبدار" رییس WFP هم هرکدام به نوبه خود ضمن سخن گفتن در رابطه به روز پناهنده از عملکرد عالمی بلخی در مدت کوتاه وزارت اش تقدیر کردند. ذکیه میرزایی مدیر انتشارات تاک که خود روزگاران زیادی مهاجر و پناهنده بوده است به عنوان نماینده مهاجران خاطرات دوره مهاجرت اش را بیان کردند.

وزارت مهاجران و عودت کنندگان همزمان با برگزاری همایش تجلیل از روز جهانی پناهنده مسابقه بین المللی عکاسی و مسابقه بین المللی مقاله نویسی را نیز با موضوع فرصت ها و چالش های مهاجرت و پناهندگی برگزار کرده بود که نفرات برتر آن در این همایش معرفی شدند.

در پایان وزیر مهاجران و عودت کنندگان نمایشگاه عکاسی را که از آثار ارسالی در مسابقه عکاسی دایر کردیده بود، افتتاح کردند و به همراه سایر میهمانان از آن باز دید بعمل آوردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.