مک‌کین: پیروزی مقابل طالبان منوط به تعطیلی پایگاه‌های امن آنان در پاکستان است

جان مک‌کین معاون سابق ارتش آمریکا و رییس فعلی انستیتوت مطالعات جنگ گفته است که برای پیروز شدن در جنگ علیه طالبان باید پناهگاه‌های امن این شورشیان در پاکستان از بین برود.

وی می‌افزاید: ارتش پاکستان از گروه طالبان حمایت‌ اطلاعاتی، آموزشی و لجستیکی می‌کند.

آقای مک‌کین به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفته است: «چیزی که لازم است، یک استراتژی جدید و تعهد برای تخریب پناهگاه‌های (شورشیان) در پاکستان است.»

این مقام ارشد نظامی سابق آمریکا افزوده است: «پناه‌گاه‌های طالبان در خاک پاکستان قرار دارند؛ جایی که ارتش پاکستان برای آنها کمک‌های استخباراتی، آموزشی و لوجستیکی را فراهم می‌کند تا توان عملیاتی این گروه را بالا ببرد».

شفقنا نوشت: به باور این ژنرال متقاعد آمریکایی، هیچ گروه شورشی در صورتی که خارج از منطقه‌ی جنگ برای‌شان پناهگاه داده شود، شکست نمی‌خورد.

آقای مک کین گفته است که پالیسی اوباما در افغانستان بردن جنگ نبوده، بلکه پایان دادن به مشارکت آمریکا در این جنگ بوده است.

او خطاب به نمایندگان مجلس سنای آمریکا توصیه کرده است: «چیزی که نیاز است، یک استراتژی جدید و با تعهد برای تخریب لانه‌های شورشیان در پاکستان می‌باشد و تعهدی که نیروهای امنیتی افغانستان با وسایل و تسهیلات لازم مجهز شوند. این نیروها به وسایل استخباراتی، هلیکوپترهای جنگی، پشتیبانی هوایی، وسایل تخلیه نیروهای زخمی شده و ابزارهای ضدماین، ضرورت دارند».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.