مجلس همکاری کشورهای خلیج ، دستورات خود را از بریتانیا می گیرد

سایت ویکیلیکس سندی را منتشر کرد مبنی بر اینکه موضوعات شورای همکاری خلیج با هماهنکی و به دستور حکومت بریتانیا( انگلیس) مطرح می شود.

شورای همکاری کشورهای خلیج روز چهار شنبه 7 دسامبر 2016 برگزار شد که در این اجلاس  موضوعاتی از بیش تعیین شده از سوی نخست وزیر بریتانیا  مانند امنیت منطقه و روابط تجاری بین  بریتانیا و کشورهای منطقه مطرح گردید.
 بر اساس این سند ، بیش از انعقاد شورای همکاری کشورهای عربی خلیج که همه ساله   در یک کشور برگزار میشود، دبیری کل شورای همکاری خلیج موضوعات مطرح شده در این اجلاس را با سفیر بریتانیایی در عربستان مورد بررسی قرار می دهد و سپس در مجلس شورای همکاری مطرح می شود.
برای نخستین بار نیست که اجلاس با هماهنکی بریتانیا برکزار می شود بلکه بر اساس سند موجود در اجلاس 32 سران، دبیر کل شورای همکاری نتایج نشست خود با فرستاده های یمن بیرامون برکزاری کنفراس "برادران یمن" را در اختیار سفیر بریتانیایی قرار داد تا ارشادات لازم را از وی دریافت کند. در این دیدار دبیر کل شورای همکاری اطمینان لازم را به سفیر بریتانیای در ریاض داد که جلسه های برگزار شده بدون اطلاع قبلی وزیر همگی مربوط به آمادکی های مقدماتی اجلاس بر می گردد و هیج گونه تصمیمی برای طرح در شورای همکاری اتخاذ نشده است. و سفیر بریتانیا از اختلاف نظر کشورهای حاضر در اجلاس برادران یمنی ابراز نگرانی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.